Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

28 mars 2014

Välkommen ljus och värme!!!

Så är då våren  
äntligen här! 
Hurra!!
 
Ärligt talat har den nu hunnit ännu längre 
än bilderna ovan visar.
Tog dem i början av veckan.....

Litet bakslag blev det senare i veckan 
med kyligare luft och vindar.
Till och med lite snöblandat regn.

Men helgen (och idag- fredag) 
vårvarm o solig!!!

I flera år har vi haft 
en gobeläng 
för ytterdörren.
Den med kaninerna


Jag gillar den starkt.

Blir glad av att se 
de pigga kaninerna
varje gång vi går ut.

Men i veckan köpte jag 
en ny gobeläng.
Lite ljusare.
Mer vårlig/somrig....

Är säker på att trivas lika gott 
med kattungar och valpar! 
Lite som kom med 
vid senaste 
loppisbesöket  
för några veckor se´n.....

Nu längtar jag till 
nya loppisbesök!! 

Ha en skön vårhelg!!

2 kommentarer:

  1. Tittar in och önskar dig en härlig vårhelg :) Visst är det underbart att vi får några dagar med sol och värme som tinar upp oss.

    SvaraRadera
  2. Roligt att se att du har tid att vara med oss ibland i alla fall Nina! Den här tiden är som en riktig pralin som smälter i munnen för fort. Det gäller att vara närvarande i tiden - hela tiden!
    Ha det så trevligt på dina loppisbesök. Jag får också äntligemn komma till något loppis med en kompis som har bil...;-)! Annar är det "kört" för min del som bor mitt i skogen, utan körkort med en arbetsnarkoman till make - alltså jobbar hellre med det intellektuella än med nävarna = är "aldrig" hemma på dagarna;-)!
    Ha det gott Nina! /Kram, Anja

    SvaraRadera