Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

25 oktober 2013

Vävdagar, liten topiary o mer höstfärger


Idag har jag besökt 
Vävdagarna i Glimåkra (i vår kommun).
Som synes är det 30-års-jubileum i år.
Jag har nog besökt dessa "dagar" 
de flesta år av de trettio.....

Fast ok.... Jag kan inte väva!
Men där finns så många  
väv- och andra - alster  
att "ögon-njuta"!
Och bara färgerna på garner med mera 
gör en  
lycklig!!



 Där finns också  
material, tips och mönster 
till så många andra slags 
handarbeten!
Stickning, virkning, broderi, med mera....

 Jag köpte tre olika 
broderiböcker!
De är 
underbara!
Det kliar i mina händer
att få ta tag i 
broderinålen!!

Den här 
äppellådan i trä 
inköpte jag på en loppis i Kivik 
i somras.
Nu står den bara i växthuset
(som för övrigt just nu behöver ett ordentligt tag 
med sopborsten som synes!!;-)....).

Ska hitta på något kul 
för den 
till nästa säsong!!
  
I vårt lilla (pytte!)
stenparti....

Den 
variegerade Kungstraven 
har vuxit upp till en liten buske
som jag formklipper rund
kontinuerligt.
Min enda 
topiary!;-)


 Och så avslutar jag med ytterligare lite 
höstfärger.
Träden står i grannträdgårdarna.
De är blickfång när jag parkerar bilen
på vår garageuppfart.
Vacker vy!

Önskar er alla
en skön 
Allhelgonavecka!!

4 kommentarer:

  1. Det är kul att kika även på så´nt man inte själv pysslar med ibland. Finns mycket fint att titta på som folk gör. Kul!
    Fin utsikt vid garageuppfarten!
    Ha en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vacker broderibok, topiary är aldrig fel.

    SvaraRadera
  3. Fina saker och härlig broderibok. Äppellådan behöver få en hyvling av IRL för att få den lite ödmjukare färgen av erfarenhet ;)))!
    Numera är tiden en "kompis" som lämnar en oftast i sticket vilket innebär att jag kommer aldrig längre än till tanken om en broderinål.../Anja

    SvaraRadera
  4. Att brodera är mysigt - blir sugen när jag ser dina böcker!

    SvaraRadera