Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

12 augusti 2013

Loppisfynd, trevliga besök och besatthet!

! 
Fler loppisfynd!
Jag har berättat tidigare 
att jag gjorde fler fynd när vi besökte 
Rengsjön i Hälsingland tidigare i somras.
Nu har de anlänt hem till oss.
(Fullpackad bil då gjorde att de fick åka med andra vänner
och mellanlanda i Stockholm så länge!;-)...)

Den gamla fina sillahinken
en bunt gamla Husmodern
ett fint broderat örngott, en mugg och en liten gris.

De blåvita porslinsburkarna (th) 
har dottern fyndat 
åt mig på en
Örebro-loppis.
Vi har blivit  
armeringsmatte-besatta!;-)

Förra året byggde vi en entré-rosbåge.
I år har vi satt upp ett antal klätterställningar.
Två i trädgårdslandet.
Och en för den rikväxande rosbusken
"Rosen i backen"! 

Inför "upphängningen" på nya stödet
klippte jag ner den en del.
Men nu har den stort spelrum 
att klättra sig uppåt och åt sidorna!


Ännu en daglilja i blom.....
Lite osäker på namnet,,,,,


Floxen har börjat att blomma. 
Är det höst nu?

 Rosorna  
Robusta (tv) och Signe Relander (th)....

Sånejlikor ....

 

Vi har haft ännu en härlig vecka 
med dotter och barnbarn....
(...och många andra trevliga besökare
- både före och efter
och parallellt!;-)....)

Dottern lånade min kamera 
och tog några bilder både utomhus och inne....

Här tre collage (Ovan och de två nedan...)
med några av hennes bilder.
 Jag tyckte det var lite roligt 
att se en del av vad som fångat hennes blick....



 Önskar er 
fortsatt sköna augustidagar!!

2 kommentarer: