Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

21 juli 2013

Glad besöksvecka

Veckan som gått 
har vi haft många besök 
här i vår trädgård.
Nästan varje dag....
Mycket trevligt!
Och igår -lördag-  gjorde jag själv  besök.....
...i trevligt sällskap!
(i bildcollaget nedan: längst upp th!;-)...) 
Vi hälsade på i Lydias vackra trädgård 
och affär - Trädgårdsdrömmar -
i Krika (Klippans kommun).

Vi hade det lika ljuvligt där som alltid.
En hel del blev också inhandlat 
av mig (surprise!!;-)...).....

Ängeln ovan
och två par av Lydias härliga trädgårdshandskar.
De senare kan jag inte vara förutan numera!

Och så köpte jag en hel del växter.
Dom och lite annat inköpt 
tänkte jag berätta mer om 
i ett senare inlägg.....

 

 Här står nu ängeln 
på vår egen altan....

 Några av dagliljorna 
som blommar i vår trädgård just nu:
Starling, Darling Deception, Sammy Russell och ....
...och den gula, frösådda 
som jag visat tidigare.....



Rosklasarna på Minnehaha 
vid entrén
är så underbara!
Rosen Stanwell Perpetual blommar om..
..
Och Clematis Madame de Bouchard 
har startat upp årets blomflor.....


Aktuellt rosfat (betong).
Här ligger rosorna 
Signe Relander, Minette, 
Ghislaine de Feligonde 
och Rosa Mundi........


 
I veckan tittade också 
den här lille grabben 
och hans farmor (vår vän) förbi.
Visst är han söt?!
Det är så härligt att följa alla 
hans naturliga ansiktsuttryck!
Och så liten paus i ätandet nu och då  
för ett jätte-leende!
Bara sååååå 
charmig!!



Lev fortsätt väl 
i sommarens sköna njutning!!

4 kommentarer:

  1. Vilka ljuvliga bilder du bjuder på. Jag är imponerad över att du kan alla namnen på dina växter. Det gjorde jag bara ett par år efter att trädgården skapades!!! Lydias butik skulle jag också vilja besöka...suck.
    Tusen tack Nina, för din gulliga kommentar hos mig. Skönt att fler än jag ogillar värmen. Hoppas vi snart återfår en NORMAL sommar!!!
    Kramis/Randi

    SvaraRadera
  2. Hannele: Alla sorter!!;-)
    Randi: Vartenda ord var sant!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Tusen tack själv Fina-Nina för härligt besök... a l l t i d lika roligt.

    kram,

    L

    SvaraRadera