Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

16 maj 2013

Färgsprak

Nu är magnoliorna nästan helt utslagna!
Forsythia

Det sprakar av färger
trädgården runt!

Allium
och första aklejorna......

   
Blommor frösår sig lite här o var.
En del får man förstås rensa bort....
Det ska vi väl med den här Pyrineéernävan
som nästlat sig in bland krukor på altanen.
Så småningom;-)......

Mycket går i blått just nu.....
Här:Spansk klockhyacint, blå vitsippor, 
två sorters Pärlhyacinter och Förgät-mig-ej......
På "delbilden" med Spanska klockhyacinterna
syns också Brunnävor.....

Vill du veta namnen på latin:
titta i våra växtlistor - här:
Ninas o Freddies Garden!
Två sorters Trillium......



Det blir nog rabarberpaj i helgen!;-)

Tyvärr får jag fortfarande använda telefonkameran.
Så mina bilder är inte så tydliga och klara.
Men imorgon hoppas jag det ska bli en ändring
- då tänkte jag inköpa ny kamera!!
Äntligen!


Ha det fortsatt gott!

1 kommentar: