Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

10 januari 2013

Välkommet blom-och ljus-pepp!

Åh dessa härliga
tulpaner 
att glädjas åt nu i vintermörkret!
Denna vecka är vår bukett rosa......

Två sorters vita Amaryllisar i blom.
Den ena den med bauta-blommor
som nu blommat ett tag och jag visat förut.
Och så en med
mindre blomstorlek
och spetsiga, sirliga kronblad.....

Den här silikon-formen 
köpte jag spontant i förra veckan.
Gissa vad jag ska använda den till?!;-)
(Betong-gjutning förstås!;-)...)

Vårt matsalsfönster brukar vanligtvis
vara ett nästan helt svart "hål"
vid denna tid på året.
Men i år ser vi i fjärran extra tydligt
brobågarnas ljusdekorationer i blått.
Känns genast
mycket trevligare!

5 kommentarer:

  1. Men Nina då! Så där får du väl inte göra;)))!? Alltså inte tala om vad du har köpt de fina silikonformerna!

    Visst är krisprosa tulpaner 'aptitliga'!? Vilken tur att jag inte är rådjur för då skulle jag ju käka upp dem;)))!/Anja

    SvaraRadera
  2. Fin amaryllis! Kul med gjutning:))
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Hej på dig o god fortsättning på nya året, det är klart vi ska gjuta iår oxå!
    Kram elisabet( Tildes trädgård)

    SvaraRadera
  4. Fina tulpaner även amaryllisarna är fina.
    Läcker silikonform.
    Trevlig kväll!!!

    SvaraRadera