Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

21 juni 2012

Luktpionerna börjar äntligen ta sig " ut"!




















Nu börjar äntligen luktpionerna - Pheonia lactiflora-
 att blomma! (Sena i år...)
Alla tre på bilden är gamla sorter - namnlösa för mig.....



Tre bilder på min "utsikt"
åt olika håll
när jag sitter och tar paus på altanen
(bilden ovan o  nedan)......






Nätnäva - Geranium renardi.......
Kan möjligen var en G.ren. som har sortnamnet Tchelda.
Vi har den på annat håll i trädgården.
Den har i så fall självsått sig på även denna nya plats
där fotot är taget.....
Nävor sprider sig ju gärna...;-)


Vår vita Blodnäva - G. sanguineum än en gång
- nu  i "helfigur"....


Två nyutslagna rosor
St Nicholas heter den på övre delen av collagbilden.
 Den nedre rosen 
tror jag kan vara en Elmshorns-knopp.....

Fortsatt skön sommar!

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder från din trädgård.
    Pioner är underbart...
    kramiz//kullervilla

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt med dofterna och blommorna. Nu är det sommar:)
    Önskar dig en fin midsommarhelg!

    SvaraRadera
  3. Mmmm, känner dofterna ända hit & njuuuter så av dem. Nu ska jag ta min morgonkopp med te och gå en runda i trädgården och se vad som blommar här.
    Varmkram Lydia

    SvaraRadera