Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

24 oktober 2011

Inomhusgrävande

Grävt i klädlådor....
... för att se om något kunde passa
vår nya lilla familjemedlem....

Då kom de här gamla fina skjortorna fram.
Inte så praktiska och populära
att använda idag.
Men ack så
vackra!
Titta bara
på de fina sömnadsdetaljerna!
(klicka upp bilden!)
Några hänger här nu som
"prydnad"!


Ja, mycket
rysch och pysch 
skulle det vara på bebisar 
när vi var små! Hm....;-)


Pysslar också med annat
"inomhusgrävande"!

Jag gillar att gräva 
i gamla arkiv!
Roligt och fängslande!

Senaste veckorna
har jag fyllt på med 
"pusselbitar
i vår egen familjs historia.

Det finns så mycket 
forskningshjälp
på nätet idag!

Blir du nyfiken?
Här några länkar till program och arkiv
som jag använder:
- här lägger jag upp vårt familjeträd.....
- programmet jag använder 
för att läsa i
kyrkböcker och vissa andra arkiv.....
- ovärderlig databas för de som söker 
äldre Stockolmsinfo!.....
- databas för info om personer i södra Sverige.
- info och tips för släktforskning.....
Anbytarforum 
- del av Nättidningen Rötter. 
Här kan man ställa frågor och få hjälp
via andra släktforskare.....
Hoppas jag har
tänt ditt intresse!;-)

Good Luck!

9 kommentarer:

  1. Härligt med barnbarn Nina och hur roligt och spännande som helst med släktforskning. Jag är ju mycket nere i dina trakter och "gräver" :)

    Kram Annie

    SvaraRadera
  2. Grattis till tillökningen.
    Nu skulle jag ha lite annat för mej idag , såsom att plugga men kunde ändå inte låta bli att titta lite på länkarna, hrm..hur spännande som helst.
    Jag ska spara dina länkar.
    Ha en fin vecka Kram Anne

    SvaraRadera
  3. Spännande och roligt med rotandet av det slag du håller på med.
    Och babykläderna förr i världen - visst var de vackra!
    Släktforskning har blivit riktigt 'innegrej' nu när kändisarna håller på med letandet av sina rötter i tv.
    Arja Saijonmaas låt: Vem "e' du? Vem e' jag? Levande charader...."skulle kunna vara tv-programmets signaturmelodi...;)))!/Anja

    SvaraRadera
  4. Vad kul med en ny liten att leta små kläder till. Grattis! Söta skjortor du hittade.
    Släktforskning låter spännande!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hej Nina!
    Grattis till tillökningen! Jag har också släktforskat en del för några år sedan. Roligt, roligt men kan ta mycket tid eftersom man vill hela tiden hitta mer information.
    Ha det så bra.
    Varm kram Ingrid

    SvaraRadera
  6. Grattis! Kul när man hittar något gammalt.

    SvaraRadera
  7. Åh, gamla spetsar mm, sååå fint!
    Ha nu den goaste av dagar,
    varmkram Lydia

    SvaraRadera
  8. Hallåååå!
    Var har vi Nina???
    Nu e de dags för ett inlägg:)!/Anja

    SvaraRadera
  9. Grattis till tillökningen :-) Jättesöta gamla kläder du hittat. (Men som sagt inte så praktiska att använda ;-)

    Ha en fin söndag!
    Annika

    SvaraRadera