Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

25 juli 2011

Nu, då och sen......



Mer Dagliljor.
Den översta heter
Hemerocallis 'Darling Deception'.

Jag är osäker på namnet på den andra.
Möjligen kan det vara H. 'Flames of Fantasy'...(?).....


Nu är även rosklätterstöd nummer två 
tillverkat, målat och på plats.....


Köpte en "spegelgirland
när vi var på plantskoletur uppe i Stockholm. 
Den glittrar så vackert där den hänger ned 
från en av Magnoliorna
- just i blickfång från min 
favorit-paus-plats...


Är det höst nu?
Nä- inte riktigt än väl???....
Men vita Flox - Phlox
och Solbrud - Helenium autumnale
- är i alla fall i blom....

Men mycket annat blommar också förstås. 
Bland annat....:


 Variegerad Blågull 
- Polemonium caeruleum 'Bris d´Anjou'.....


Röd solhatt 
- Echinacea purpurea 'Raspberry Truffle'......


Såpnejlika 
- Saponaria officinalis....


Silverax - Cimicifuga racemossa.....


Där den här rosen nu blommar 
är två sorters rosor en gång planterade:
Jaques Cartier och Therese Bugnet. 
Men denna stämmer egentligen inte riktigt
på någon av dem. 
Lutar ändå mest åt Jaques Cartier ......


Reprisbild på rosen jag fick av Lydia härförleden:
'Prinsessan Alexandra'....

Det som skett i Norge denna week end
har skakat oss alla!

Vi har också denna sommar 
följt och stöttat
en vän 
i hennes kamp 
mot svår sjukdom.

Lett till än mer eftertanke....

Hörde på radio idag 
om någon som fått den klassiska frågan:
"Vad är meningen med livet?"
Svaret blev:
"Meningen med livet är:
ge livet liv!"

Gläds åt dagen! 
Ta vara på nuet!

5 kommentarer:

  1. Åååå vad mycket fint du har. Tror nu att jag fått svaret på vad jag fotat hos min granne...såpnejlika. Bra...

    Meningen med livet .....att ge livet liv....riktig bra.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Såpnejlika... Ser inte rikigt men det liknar något jag har vid brevlådan. =0)
    Du har så många fina blommor så det är inte klokt!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh så mycket härliga blommor! Jag får inte plat med så mycket i vår trädgård, för den är så liten... det är lite synd ibland, tycker jag.
    kram
    Marie

    SvaraRadera
  4. vart har mitt blågull tagit vägen....

    SvaraRadera
  5. Ljuvlig sensommarfägring ifrån dig :) ha en skön helg, kram

    SvaraRadera