Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

08 juni 2011

Ännu en Papaver orientale i blom.
En rosa- åt det aprikosa hållet.
Jag älskar vallmo! 
Men alldeles särskilt Orientalvallmo!!


... Och ännu en Iris germanica i blom:
I. germ. 'Edward av Windsor'....
I går målade jag muren runt altanen.
(hur jag nu orkade i hettan!;-).. 
Lättat lite ikväll-via åskväder...)
Tänk att lite färg kan göra så mycket!
Och göra en så glad!!
Ovan bilder före målningen

och nedan bilder efter.... 






Paradisbusken i blom.
Jag känner mig rätt stolt över den! 
Luktar det illa nu?!;-)
Men det är ju så 
att jag fick den som ett litet ynka skott 
på en trädgårdsträff för många år sen.
Jag har följt den ända från babystadiet.
Och njuter därför nu denna vuxna skönhet
extra mycket!
(Bara det att ha lyckats hålla den vid liv 

genom åren!;-)...)

Sonen var på jobbintervju 
 i Värmland idag.
Men han ringde redan när han kom fram 
- före intervjun.
En liten vargunge hade slirat 
(när han försökt springa fort över vägen )
på vägbanan framför hans bil!
Och vid vägkanten stod en vuxen varg 
och vakade.
Häftig upplevelse!
Musikskolans sista kvällskonsert  för terminen
var det i kväll.
Tre "vanliga" jobbardagar har jag kvar:

Och så avslutningsdagen 
med två skolavslutningar
(på olika orter).
Sen!;-)

Ha en fortsatt skön vecka!

9 kommentarer:

  1. Förstår din känsla över din vackra paradisbuske :-)) Såna känslor har jag för mina egensådda hängpetunier nu i år. Så du har haft den sen liten planta som du fått?? Kanske ska man då försöka hitta nått litet skott / planta hos svärföräldrarna som min man tycker vi ska göra. De har en gigantisk paradisbuske.

    Vilken upplevelse din son fått vara med om, att se varg. Så han har varit här i Värmland och tittat på jobb?? Bra ställe :-))
    Muren blev jätte fin.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Din vallmo är fantastisk, förstår att du älskar den. Själv har jag inga vallmo i trädgården men njuter av anblicken av vallmofält när jag går promenader med hunden.
    Varg vid vägkanten - oj! Hoppas intervjun gick bra för sonen!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Kan kun erklære mig enig i din betagelse af valmuen, den deler jeg ..den er smuk smuk smuk ;o)

    SvaraRadera
  4. Vallmo är sååå fint, ska så några perenna till våren när jag tiggt till mig fröer..hihi. Snyggt det blev när du målade muren vit:)//Helen

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga blommor! När jag var liten så plockade jag alltid vallmo i bukett, men de höll sig ju adrig, och jag var lika besviken varje gång.
    Varg är väl inte alla som har sett, förstår att det måste ha varit häftigt!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  6. målar man murar....? varg har jag nog aldrig sett så, inte älg heller.

    SvaraRadera
  7. Muren blev jättefin! Klart att du skall vara stolt över paradisbusken. Tänk att du haft den sen den var en liten, liten bebis. =0)
    Vacker vallmo! Mina har blommat över nu.
    Häftigt med vargen!
    Ha en skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Muren blev kanon...ja varför måste man jobba i hysterisk hetta :)?
    hoppas att du får en härlig helg Kram Anne

    SvaraRadera
  9. Tack för din goa hälsning,. så nu är det slutspurt för dig, känns lite konstigt att inte var med om examen, man har ju deltagit i åtskilliga gm läraråren, ha nu en skön helg, kram

    SvaraRadera