Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

07 mars 2011

Vårjubel och Lotteridragning

Härliga vårdagar!
Igår var jag ute i trädgården i ett par timmar.
Och avslutade med en skön paus på min favoritplats 
 på altanen.
Ljuvligt att sitta där och se ut
över åns strömmande vatten 
och den snöfria, gröna gräsmattan.
(nåja.... hm.... vissa delar är faktiskt "efter-vintern-grå"!...;-)....)


Jag hittade faktiskt
en liten, liten  "klick" snö
På norrsidan. 
Längst in i en Rhododendronbuske
tätt invid ett plank.


Alla gamla sekatörer såg hemska ut
när jag la de nya vid dem.
Så dom fick en ordentlig rengöring
och blev slipade och oljade!
Nu är de också redo för säsongens arbete!


Idag lät jag en PRAO-elev
som är hos oss på musikskolan denna veckan
dra de fem vinnarna i lotteriet.

Här är resultatet:
Första pris:
Ingrid på bloggen "Of Summer and Spring".
Andra pris:
Ninne på bloggen "Ninnes Lilla Oas".
Tredje pris:  
Annika Gustafsson (ingen blog).
Fjärde pris:
Laila på bloggen "Fagerdala Trädgård"
Femte pris:
Lydia på bloggen "Lydias Gröna Fingrar".

Stort Grattis 
till alla vinnare!
Skicka mig din (snigelpost-) adress

swerose55@hotmail.com
så kommer snart ditt paket på posten!

Ha en skön vecka!

14 kommentarer:

  1. Grattis till Alla vinnarna.

    Vad skönt att snön är borta så mycket som hos dig. Det längtar jag verkligen efter.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. "En liten klick snö", jo jag tackar jag! Här hittar jag inte en enda klick mark hur jag än letar!
    Tack för vinsten! Har mailat min adress.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Men du har ju VÅR hos dig Ninah! En och annan plätt... utan snö har vi här:)
    Grattis till alla lycliga vinnare!

    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  4. Härligt!

    Grattis till vinnarna:)

    Kram,
    Charlotta

    SvaraRadera
  5. Åh! Jag längtar ochså efter barmark. Min timjan har börjat titta fram genom snön. men där jag inte grävt bort snö är det ännu nära en meter djupt! men våren kommer. Skönt att den kommit till din del av landet. Vänliga hälsningar Zinnia

    SvaraRadera
  6. Hej Nina!
    Tänk att jag har missat din tävling!Jag tycker att jag har haft koll (du tog en väldigt lång paus)på din blogg, men nu ser jag att du har minsann hunnit vara aktiv på bloggen på senare tid!
    Grattis till vinnarna och framför allt är det roligt att "se" dig igen på bloggen!
    Idag har vädret varit VÅR!Nu blir det bara bättre och bättre (nja, några bakslag får man allt räkna med)och snart har du full bruk för dina sekatörer!/Med soliga hälsningar Anja

    SvaraRadera
  7. Tjohoooo, jag vann!!! :o)
    jättekul, det är andra ggn nu på kort tid, jag som aldrig brukar vinna...får nog köpa mig en trisslott imorgon. ;o)
    Har precis varit ute på en jätterunda med Peps, hur gott som helst och snart ska jag på yoga; härligt!
    Varmkram Lydia

    SvaraRadera
  8. Oj vilken turkäring jag blivit- HAr precis idag öppnat en pak. m vinst. Jag är så glad. Det är ju så roligt också med just vinster som är Hemmagjorda.
    Tack för att du lyckades plocka fram mej. Jag mejlar adr.
    Stor Tackkram Ninne

    SvaraRadera
  9. MMMM njuter av att surfa runt här på din blogg. Lite avis när jag läser att ni bara har lite snö....När jag tittade ut nyss så dalade snöflingorna ner....Men det blir väl vår här snart ändå. Ha en fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  10. En liten klick snö!!! Vi har mkt kvar än, men grusgången börjar synas :)
    GRATTIS till vinnarna!
    Ha en skön helg!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  11. Vad vårigt du ser ut att ha det. Härligt! Här är nog en liten bit kvar även om det tar på snön. Ligger väl egentligen bara kvar på skuggiga platser.
    Ha en skön lördag!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Kära Nina!
    Så roligt att vinna och till och med första pris!! Ett stort tack!
    Ser fram emot mitt lilla paket på posten.
    Stor kram Ingrid

    SvaraRadera
  13. Kul att ha hittat hit, har lagt till mig som följare.

    Grattis till alla vinnare!

    Härligt med barmark!
    Hos mig ligger det fortfarande ett snötäcke på minst 50cm.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. Hej
    härligt nere hos dig,snödroppar...
    men sköta om sekatörerna kan ju jag oxå göra , det var ett bra tips. och vilken lång att göra lista du har , jag har inte vågat skriva nån...
    Hoppas vi ses på Älvsjömässan
    Elisabet

    SvaraRadera