Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

02 april 2010

Blåsippan ute i .....
Idag slog den första ut!
Today the first Hepatica started to bloom....

Vi har haft vår första heldag i trädgården! Härligt!
We had our first full day in the garden! Great!
Jag klippte & krattade bort torkade perenner & löv ur rabatterna. F eldade. Nya handskarna jag vann på lotteri hos Rosenknoppparna tidigare i våras kom väl till pass....
I cut & raked away dried perennials & leaves from the flower beds. F burned it. The new gloves I won in the lottery at the Rose buds earlier this spring came in handy....



Idag kom också min afrikanska kudde ut för årets första paus-sittning på altanen......
Today my african pillow came out for the first out door sitting at the porch....

Titta så långt en del av pionerna har kommit!
Look how far some Pheonies has come!



Och en del av Magnoliornas knoppar har redan börjat öppna sig....
And some of the buds at the Magnolias are already open....



Grannarnas barn & barnbarn har cyklat runt mig hela dagen. Trevligt prat-sällskap!;-)
Igår kom de med fina påskabrev....;-)
The nabours children & grandchildren have been biking around our garden the whole day long. Nice company!;-)

Yesterday they gaved us nice Easter Letters!...;-)

Önskar er en glad påskafton!
Wish you a happy Easter Eve!

12 kommentarer:

  1. Härligt med en skön trädgårdsstäd-dag i det fria! Hoppas ni hade ett skönt väder också. Ah, första fikan ute för året är så ljuvlig, tog en fika i växthuset tidigare i veckan och den koppen kaffe smakade bättre än alla andra!!!
    Ha en härlig fortsättning på påskhelgen, kära Nina!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  2. Så härligt när det spirar i rabatten!

    :*¨¨*:♥ GLAD PÅSK♥:*¨¨*:

    Önskar Maud

    <Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

    SvaraRadera
  3. Blåsippa, så söt. Väntar ivrigt på att de ska titta upp här också. Sambon hjälpte en del av trädgården på traven igår genom att skotta bort en del snö från gräsmattan, så snart kanske vi ser den också. :)

    Glad påsk!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Så söt den är, lilla sippan! Pioner, en av mina favoriter!
    Jag ska ut och fixa till mina krukor, ta hem de som varit på vinterförvaring..Det blir mitt trädgårdsarbete :-D
    Härliga tider vi har framför oss :D

    Önskar dig en riktigt Glad Påsk
    Kram Lily

    SvaraRadera
  5. Så gott med en riktig trädgårdshelg, här härjas det också i rabatterna. Tänk så ljuvligt det är med alla vårtecken som sticker upp överallt, man blir så glad!!! :o)
    Varmkram på er,
    Lydia

    SvaraRadera
  6. Jag har fortfarande inte hittat mina blåsippor. Typiskt!

    Glad påsk!

    SvaraRadera
  7. Härligt med vår och vackert väder.
    Önskar dig en riktigt härlig påsk!

    SvaraRadera
  8. Natti Nina!
    Jo, jag såg också pionknoppar när jag tog min dagliga tur genom trädgården. En härlig tid!
    Ha en fortsatt skön påskhelg!
    hälsn
    AnnA

    SvaraRadera
  9. Låter som om du har haft en härlig dag i trädgården, önskar mig själv det samma, det är ju trots allt en dag kvar på påsklovet ;)
    Jill

    SvaraRadera
  10. Nu spirar det i backen minsann:)
    Jätte söt blå sippa! Mina har vanliga blåa har också börjat blomma. Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. Hejsan Nina, Nu är det som ifjol....Jag blir så avundsjuk på er när jag läser din blogg!!!Tänk att ha blåsippor!!
    Vi får nog vänta länge än
    Elisabet

    SvaraRadera
  12. Ännu har jag inte sett första sippan men fjärilar, bin, humlor och flugor ...säkra vårtecken, ha en skön måndag, kram

    SvaraRadera