Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

20 juli 2009

Ännu en liten utflykt




Idag besökte vi Norrvikens Trädgårdar i Båstad. Det regnade under hela vägen dit. Men när vi kom fram o  steg ur bilen på parkeringen upphörde regnet o; vi fick en härlig vandringsstund!
Jag låter er själva njuta av bilderna!
Titta gärna in hos Helen på Gröna Funderingar också! Hon är en av de trädgårdsstuderande som i år sköter Norrvikens trädgårdar o hon berättar mer om trädgårdarna på sin (sina) bloggar.....
























Efter entrégången har de trädgårdsstuderande designat varsin "ruta". Där fick man massor av inspiration!


























Jag säger "hej då" med en daglilja här från vår egen trädgård - Hemerocallis 'Pink Damask', tror jag den heter...

... och den här rödstammade Floxen - Phlox paniculata 'Starfire'....

I morgon ska vi plantera alla nyinköpta växter! Vad kul det ska bli!!

Ha en skön måndag!


15 kommentarer:

  1. Visst är det en underbar plats! Åtminstone om man ser förbi ogräset som vi aldrig tycks komma ifatt...
    Ha det bra!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  2. Härliga inlägg, både detta och förra. Tack för alla fina tips om man har vägarna förbi:)
    Förstår att ni har haft en rolig och tröttsam resa;) man blir helt slut av trädgårdsresor, så mycket intryck och fint. Mycket att smälta när man kommer hem, men ack så kul!!

    SvaraRadera
  3. Ser ut att vara fint där, allt kul att se och inspireras.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Tack för dina fina bilder,
    det var för några år sedan.

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder! Ögon känsliga för grönt njuter!
    Men har du verkligen plats för fler växter?

    SvaraRadera
  6. Har aldrig varit där själv, men jag har ju förstått från Helens bloggar och från dina bilder här att det är ett fantastiskt ställe.
    Christer.

    SvaraRadera
  7. Ser härligt ut, dit har jag inte heller hunnit i år...innebär det att ni varit förbi Krika?????? ;o)
    Kramis, Lydia

    SvaraRadera
  8. Ser fint ut! Det är många år sedan jag var där.

    HA det bra med planteringen!

    SvaraRadera
  9. Vilken underbara utflykt ni har haft..här har man mkt att ta hand om i trädgården efter nästan 2 dygns regnande, blommorna tar mkt stryk...så imorgon vet jag vad jag gör, kram

    SvaraRadera
  10. Tack för rundvandringen. Jag har faktiskt aldrig varit där, så det var kul att få se bilder därifrån.

    Haven besökte Micke och jag förra helgen, när vi hade varit på öppen trädgård. Där fanns mycket fint, men vissa saker var lite väl dyra.

    Vad köpte du för rosor då? Blev ju nyfiken :)

    Kram Mari

    SvaraRadera
  11. Hej Nina!
    Vilka härliga utflykter du har gjort! Och underbara bilder visar du också. Norrviken har vi inte besökt iår, men under vår husvagnstur till Blekinge hann vi med en hel del. Det är tur att vännerna också är intresserade av samma som vi;).
    Ha det gott!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  12. Tack för att du påminde mig att jag inte satt ut slutdag i utlottningen. Ibland går saker för fort och då hinner liksom inte hjärnan med...!
    Har glömt tacka för länken till att skriva en snygg signatur - kanonroligt och snyggt blev det ju.
    Ha det gott!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  13. Det var värst vad fint. Där skulle man kunna ta en sovsäck och sova över i några dagar.;-) kram

    SvaraRadera
  14. Vilka vackra foton! Ser ut att ha vait en härlig utflykt. Bra för livsandarna! =0)
    Dagliljor är jag svag för.
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Trevligt att du låter oss som ännu inte varit där ta del av bilder och tipsar om blogg!
    Växthusmadam

    SvaraRadera