Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

01 april 2009

Värme, glada piggar & spets-ägg

Waoo, vilken härlig dag det har varit här idag! 19 grader var det på vår altan! Inga jackor! Grannens barn har lekt här ute på gatan klädda i bara t-shirts!


I rabatterna skriker alla växter: "Jag vill opp, jag vill opp..."! Titta bara på alla underbara "piggar" som är på väg i den här rabatten! (Förstora gärna bilden!)


Och alla blommor som redan slagit ut ler förstås glatt upp mot solen!


Om ni tycker att krokusarna verkar osymetriskt planterade så är det så att jag "fått hjälp" av små-djur under vintern att plantera om dem!;-) Så gör dom med alla smålökar... Men jag tycker inte det gör så mycket!Man blir glad varhelst blommorna dyker upp!;-)...


I går gjorde jag kransen "påskfärdig" också.
Nu hänger den på ytterdörren. Jag hade satt på lite mer dekor först. Men jag tog faktiskt bort en del igen. Blev "för mycket", tyckte jag.
Räckte med bara band
o  ett spets-klätt ägg.....

Bara en arbetsdag kvar
- sen är det PÅSKLOV!
Tjohoo!

Ha en mysig torsdag

13 kommentarer:

  1. Det har kommit lite smått och gott ser jag, här får vi vänta lite till men det är på väg!!!!UNDERBART! Fint påskpyssel. Imorgon ska jag oxå påskpyssla, det är alltid roligt.
    Ha en bra helg
    Carina

    SvaraRadera
  2. Det märks på bilderna att du bor längre söderut än jag, men nu finns det en och annan vårblomma i trädgården och många som är "på gång"! Igår blev det invändig växthustvätt, så nu är jag redo att börja säsongen!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  3. Så mycket som blommar hos er nu, här blommar ett par tuvor snödroppar och fem krokus :-) Men vi kommer snart ifatt er :-) Fjorton grader varmt i skuggan idag :-)
    Christer.

    SvaraRadera
  4. Härliga dagar. Fin krans, det kan väl aldrig bli för mycket ;)

    SvaraRadera
  5. Idag blev det en ändring i mitt schema så nu har även jag ledigt hela påsklovsveckan. Glad för det är jag!
    Fina sippor du visar, jag älskar dem. Måste nog skaffa vitsippor till min lund.

    SvaraRadera
  6. Värmen vi fått nu är helt underbar men... blommorna blommar över så snabbt! Mina vintergäck är ett minne blott och jag såg idag att, speciellt de gula, Krokusarna började falna även de. Annars ser det ut som hos dig, fullt med gröna spetsar i landen / gittan

    SvaraRadera
  7. Underbart med fint väder och påsklov det hör liksom ihop.
    Söta sippor, de kan man väl inte få för många av.=)

    SvaraRadera
  8. Vilka fina sippor! har aldrig sett i rosa, är det en ny sort?
    Kram på dig/Birgitta

    SvaraRadera
  9. Ja, tänk så ljuvligt det är med alla blommor som bara väller upp ur jorden i denna värme.
    Kramis,
    Lydia

    SvaraRadera
  10. Hej igen Nina! Bara bra att du kommer med synpunkter på bloggen! Nu finns det två nya etiketter; recept och pyssel!!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  11. Jo även här var det i torsdags dags för stora vårskriket och alla lökväxter som kommit upp hjälpte till. Vi har en härlig tid framför oss.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  12. Så härliga vårblommor!

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  13. Åh, så härliga vårbilder du visar. Blommorna ser nästan konstgjorda ut. Visst var det en bra tanke med en röd dörrdekoratione?!? Din blev jättefin och riktigt vårig.
    Önskar dig en skön och avkopplande vecka - vi ses kanske?!?
    Kram
    Ann

    SvaraRadera