Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

12 mars 2009

Snö, Inspiration & Frösådds-kris

Visst vet jag! Säkert en månad kvar tills det är dags för riktiga vårfrossan av Pulsatillor med mera i blom.... Helt ok. Om bara allt går sin gilla gång fram till dess, så att säga.....
Men när det kommer bakslag på vägen som det här då blir jag knäckt! Detta är vad som mötte mig när jag öppande ytterdörren i kväll! Suck....

Fast det blir nog inte så lång "bakslags-depression"!;-) För här i Skåne utlovas värme veckorna framöver!

Veckan som gått har jag knappt hunnit titta in i blogvärlden. Rätt lite av det jag varit med på har handlat om trädgård. Mest musik. Men urkul grejer alltihop!
Allra roligast: Gårdagens länsstudiedag för oss musiklärare i Skåne. Kalasfördrag! Först Pär Johansson från "Glada Hudik-teatern" som fängslade oss med sin underbara entusiasmerande berättelse om hur deras teater kommit till & utvecklats. Vi grät (rörda) & skrattade om vartannat! Fantastiskt!
Efter honom föredrag med Mikael Andersson- En skola för Homo Zappiens. Annan infallsvinkel på det föredraget. Men också mycket engagerande, tankvärt, stimulerande.
Och på kvällen god middag & kalasunderhållning med Jeerk! Makalöst duktiga killar!
Gissa om man blev inspirerad av en sån studiedag!;-)
Det råder kris på matrummets fönsterbräda just nu!;-) Trots att maken tillverkat extra bred bräda räcker den inte till just nu! Jag har - som alltid!;-)- sått för mycket (??) ! Får inte rum med alla krukor nu när det är dags för omskolning!;-) Men jag ska nog finna på en "utväg"...;-)
Antar att några till har det lilla "problemet"...?;-)
Ha en häftig ... woops!;-).... bra.... fredag!
(Kanske inte för alla men för en del kunde "häftig fredag" föra tanken i viss riktning... till ett visst gammalt TV-program.... Hm...;-).... Men varför inte förresten?!:-)....)

7 kommentarer:

  1. Vilken häftig studiedag!
    Den här fredagen känns inte alls häftig...*snyft*
    Det är helt vitt utanför fönstren - alldeles för vitt - jag tror jag drar för alla gardiner idag!
    Önskar dig en riktigt skön och grön helg! (För det vita måste förstås försvinna idag - eller hur?
    Kram Randi

    SvaraRadera
  2. Vilka föredrag - det låter jätteintressant! :) Så ni har också drabbats av snön. Vi får hoppas alla vårlökar mår bra under sitt vintertäcke.

    Tack för tipset om Ekenäs. Just den länken hade jag hittat till men jag hade missat sista sidan. Det var kul att se bilderna på alla glasen. Kul att du deltar i tävlingen!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Annorlunda men säkert intressanta föredrag du varit på. Snön hoppas jag försvinner under dagen - den gör då ingen skåning glad. Sådderna är verkligen fler än utrymmet tillåter, men det brukar ordna sig ändå. Än är det ju inte färdigsått heller =P gittan

    http://gittans.tradgarsblogg.se

    SvaraRadera
  4. Kul med intressanta föredrag.
    Häftig fredag på dej,
    det får bli lite vin och ost här,
    kram.

    SvaraRadera
  5. Låter som en alldeles underbar studiedag.

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  6. Roligt med inspirerande föredrag; jag förstår att vi är i samma "bransch" du och jag!
    Ja, hur är det möjligt att det varje år svämmar över på fönsterbrädan när våren nalkas?! De ser ju så små ut de där fröerna, bäst att jag tar några till!!!!
    Trevlig helg,
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  7. tack för titten!
    Hanna
    blommorifonstret.blogspot.com

    SvaraRadera