Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

01 mars 2009

Rosenknoppar & Utflyktsmål

Träff nummer två i nystartade trädgårdsföreningen Rosenknopparna idag - och min första. Tretton medlemmar är vi nu (vi ska hålla det däromkring). Elva av oss var på plats idag!

Viktoria på blogen Madicken är tillsammans med väninnan Nettan initiativtagare till föreningen.
Vi hade så kul & så mycket att prata om! Alla hade med sig trädgårdsböcker som vi frossade runt i. Nya titlar lades på minnet!;-) (Jag som inga t-böcker har!!!;-)...)

Vi skulle byta fröer. Men tiden bara flög iväg så det där med fröbyte blev liksom bortglömt!;-) Fast några av oss hann faktiskt trots allt växla lite fröer på slutet!

Vi glömde bort att fota också!;-) Jag kom på det precis när vi stod i färd att åka iväg - och då var bara hälften av oss kvar! Det är därför bara fyra Rosenknoppar finns på bilden- Malin, dagens gästfria värdinna Ulrika (tack än en gång Ulrika!), Viktoria & Nettan.
Rosenknoppar som hunnit åka: Jenny- som inte har inte hunnit börja blogga...än?!;-)... och Helen J- Gröna Funderingar, Marina - Marinas Trädgård , Millan - Välkommen till Millan & Birgitta - Mitt Ljuva Skafferi.

Vi spånade en del om framtida utflyktmål idag också & pratade då bland annat om kul ställen på sydöst-/öst-kusten av Skåne. Här länk till mitt inlägg om sommarrunda i östra Skåne som jag & några andra freakar gjorde 2008. Anar att fler än Rosenknoppar är intresserade av kul utflyktsmål på Skånes östsida?!;-) Östra-Skåne-runda 2008.
Till höger: Ting Ute & Inne, Trelleborg.
Rosenknoppar: Andra "pärlor" vi talade om tar jag senare på Rosenknopparnas sida. Plantskolorna/firmorna finns med i mina länklistor i vänsterspalten.
Till alla Rosenknoppar: Tack för en härlig dag!

Till alla blogbesökare: Ha en bra måndag

12 kommentarer:

  1. Visst hade vi trevligt - tiden bara flög iväg! Och jag åkte hem utan att ha tagit upp varken kameran eller mina fröer som var med ... =)
    Jag ser redan fram emot nästa träff när jag för första gången ska få prova på att gjuta i betong. Kul!
    Tack för länken Nina - ha en bra vecka!
    Helen

    SvaraRadera
  2. Tack själv, alltid kul att ses och prata bort några timmar.

    SvaraRadera
  3. Underbart av Ulrika att kunna ta emot så många med så kort varsel! Ska bli kul sen med någon runda också. Mina fröer o kameran låg kvar i väskan, tyvärr. /Marina

    SvaraRadera
  4. Glöm inte Västkusten tjejer! Här är det brist på rosenknoppar;))!

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  5. Tack själv tjejer det var kul att träffas, det ska bli himla spännande med dessa utflykter=0) Hade ni varit så duktiga att ta kameran med er..;)

    Ha en bra vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Vad trevligt med en rosenknopps samling..efter en helg i Malmö trodde jag att jag kunde rapportera att våren var på väg men icke..samma status som i Göteborg..var är alla söta knoppar?Ha en skön dag/Anne

    SvaraRadera
  7. Ser att vårblommorna börjar blomma hos dig. Härligt! Här kom det mer snö idag.Härligt också fast på ett annat vis...bättre nu än om en månad;)
    Roligt med eran trädgårds förening!!Fint namn:) Vi är oxå några som spånat lite, men har svårt att komma till skott.

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt gäng!
    Må tro att ni har roligt, trevlit och mysigt ja allt vad man kan säga.
    Blir kul när den bloggen kommer.
    Du säger väl till.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  9. Åh vad det låter roligt!!!! Har inte hittat någon med trädgårdsblogg här i Östergötland..... Om det är någon som är inne här och läser ditt inlägg och som blir sugen och vill starta något liknande i Östergötland så kan väl den personen höra av sig till mig! Jag vill också prata trädgård!!!!
    Ha en bra vecka önskar Växthusmadam

    SvaraRadera
  10. Så roligt med trädgårdsträff!
    Det låter som om ni kommer att hitta på en hel del kul framöver.

    Ska du till någon av trädgårdsmässorna i Malmö?
    Fick precis fribiljetter till Hem och Villa mässan. Får se om jag hinner smita inom någon kväll.
    Tänkte åka på Trädgårdsöiv och vara med på middagen efteråt.

    Sprang en runda i trädgården i dag, och visst blir man glad av allt som kommit upp och är på väg. Krokusarna är härliga små färgklickar där de står.
    Är verkligen sugen på att börja rensa, men det blåser alldeles för kallt än.

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  11. Alltid lika roligt att träffa trädgårdsfolk.

    SvaraRadera
  12. Det låter som en riktigt trevlig träff! Tror ni kommer att ha mycket skoj ihop. :) Ha det gott! Kram Karin

    SvaraRadera