Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

29 mars 2009

Ton-odling

Trädgård har det som sagt handlat rätt lite om för oss under veckan som gick. Men extra mycket om en annan "odling": musik!
Först våra egna shower i början av veckan. Och idag var jag alltså på musikalen RENT i Kristianstad. Alla på scenen var lysande! Eftersom flera av aktörerna är ungdomar som vi och/eller sonen har eller haft anknytning till - professionellt och/eller privat - var det förstås extra roligt se dem visa sina allra bästa framfötter!!

Nu har jag just pratat i telefon med sonen i Turkiet också. Han är där & övar är in årets shower med övriga i Sunwings artist-team under sex veckor innan de sprids ut över världen. Sonen ska vidare till Mallorca om två veckor. Kul höra hans röst & att de har det bra. Och att höra lite om innehållet i de shower de nu övar in. Spännande!

Mer musik: I veckan fick vi ett härligt brev från en gammal spelarkompis till F. I brevet fanns Zoombies album "Odessy and Oracle"! Oh! Lovely! De är så bra!
The Zoombies var en engelsk rockgrupp på 1960-talet. Lysande! Alla musiker älskade dem!
Jag såg dem live i slutet av sextitalet. De spelade på vår ungdomsgård! Eftersom det blev trångt i lokalen och publiken tryckte på bakifrån fick några av oss som stod längst fram komma upp & sitta på scenkanten. Jag kan fortfarande rysa av välbehag när jag tänker på den underbara upplevelsen av att sitta där nära deras stämmor, orgelsolon & andra ljuvliga musikuppleveselser de bjöd på!
Sångaren Colin Blunstone och keyboardisten Rod Argent har tillsammans med tre nya musiker återuppväckt gruppen för några år sedan. Men det är forfarande deras sextiotalsinspelningar som lyser starkast.

Lyssna på den här låten från deras glans-album "Odessy and Oracle":
"A rose for Emily"!
En låt för alla rosälskare?!;-)
Trevlig njutning!

Och ha en trevlig måndag!


Lägg till bild

4 kommentarer:

  1. Men så kul med alla shower!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Kanske inte just The Zombies (de hade jag inte hört innan) men det finns mycket annan bra musik från 60-talet som man har trallat på genom åren.
    Ses på söndag, hoppas jag!

    SvaraRadera
  3. Aldrig fel med musik. Själv var jag på musikalen Footlose i fredags.
    Vilket jobb ni har gjort med alla buskarna som skulle beskäras!!
    Ha det gott

    SvaraRadera
  4. Odling som odling, "riktig" eller själslig! Låter kul allt du har gjort!
    Växthusmadam

    SvaraRadera