Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

17 november 2008

Julkort o liten paus

Har fyndat på bibliotektets utranchering idag.
Mumin-bilderbok till barnbarnet för 5 kr....

Till mig några böcker á 10 kr:
...en om Konstantinopel- intressant för min "Nils-forskning"..... En om virkade spetsar... En om Stockholms historia..... Och en deckare av Margaret Yorke..


Två 10 kronors-
böcker
till sonen
blev det
också:

... klassikern Pärlan av Steinbeck och en bok om musik....
Och dess-utom
fick F
fem
tal-böcker
(á 10 kr)

Vi är
nöjda
med
fynden!

Veckan som gått har jag varit lite dålig på att blogga.
Det har varit så mycket annat på gång....
Vi i har haft kvällskonserter i musikskolan....
Och så har vi varit "sociala" med vänner alla tre dagarna i helgen som gick....
Så här ser vårt köksbord ut just nu!
För en del av fritiden ägnar jag nu åt julkortstillverkning....




Det ni ser här i inlägget är en del av "produktionen".
Än har jag många kvar att göra...
... och så ska jag nog "bättra på" en del av de jag redan har tillverkat ...

Texten på de här till exempel...





Det tar
sin lilla
tid
att
pillerilla
med dem.
Men himmel vad kul det är!
Den här veckan jobbar vi dubbelt må-ons och ägnar slutet av veckan åt något speciellt i familjen. Jag återkommer med mer om det... ;-)

Jag har foto-förberett en liten "blog-serie".
Vad det handlar om får ni se nästa vecka!...;-)

Ha en underbar vecka


och en lika underbar week end!


Vi ses igen nästa vecka!!

10 kommentarer:

  1. WoW! Så fina julkort du gör!
    Visst blir det lite "stökigt", du skulle se mitt skrivbord ;-)
    Må gott
    Kram Lily

    SvaraRadera
  2. Vilka fina julkort! Bokfynda är kul - särskilt till sådana priser.
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Nu är det pyssel överallt, idag innan min minsting gick till skolan frågade han om vi inte kunde fortsätta med våra julkort i em så jag tar nog en runda till någon lämplig affär och köper lite mer "scrappinggrejor" behöver bla mer lim och tomtestickers.

    Kul med bokfynd!

    Glömde nästan säga att korten var jättefina.

    SvaraRadera
  4. Nä nu tusen bödlar! Vad duktiga alla e' med sina julpyssel!
    Så fina kort du har skapat!
    Och, har äntligen l'ärt mig att det mesta man vill ha går att fynda i antikvariat eller loppis!
    S-tbra för en 'pantschis' som jag!
    Ha det så underbart själv!

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  5. Julkort fixar jag också med lite o lite. Rogivande pyssel!
    Fynd är alltid kul att göra.

    SvaraRadera
  6. Härligt att du har fullt upp. November kommer att svissa förbi o snart är det dax att sätta fröer och sedan...
    Ha en riktigt skön vecka!

    SvaraRadera
  7. Bor för långt från ett bibliotek för att ha reda på när de säljer ut gamla böcker tyvärr, där kan man göra riktigt fina fynd ibland.
    Julkort brukar jag göra av årets sämsta bild, de är väldigt populära :-) Men kanske skall man bli lite kreativ istället?
    Christer.

    SvaraRadera
  8. Åh så fina julkort, blir genast sugen på att scrappa lite.
    Ha en underbar helg,
    kram
    Lydias Gröna Fingrar

    SvaraRadera
  9. Jag har något till dig.

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera