Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

28 maj 2008

Utmärkelse, utmaning och nyutslaget

Jag har fått utmärkelse- av gulliga Mari på blogen "Hjärtat mitt"!!! Tjohooo! Blev jätteglad! Men jätte-överraskad också!!! Och lite generad.,.. Men får väl försöka leva upp till den nu!;-)

Jag skickar utmärkelsen vidare till.....

Lindas Trädgårdsblog- kreativ tjej, nybliven tvillingmamma o faktiskt en av de första att blogga trädgård.... och dessutom min första blogkontakt- både live på trädgårdsträff o via våra blogar!!;-)
Lina på Gården- Lina är så fylld av kreativitet! Även på sin blog!!! (Ej trädgård)
Anjas Hill - visar sin vackra trädgård så mysigt på sin blog.
Ute o Inne - vacker blog som ger massor av
inspiration.

Mari gav mig också utmaning - om senast, sämsta o bästa köp.... Där måste jag faktiskt fundera lite till.... Kommer igen om det i morgon.

Ett axplock av lite nytt som är i blomning här hos oss...

Geranium x magnificum - Kungsnäva...
Geranium nodosum - Blanknäva....
Geranium Philipe Vapelle (har blommat ett tag)...








Vita o  blå Geranium pyrenaicum - Pyrenéernäva/Skuggnäva - är som en blomsteräng på sina håll i trädgården. Men jag gillar att ha små "dungar" av respektive perenn....











Tradescantia andersoniana - Tremastablommorna börjar slå ut. Först ut var en Alba...









...och först ut bland rosorna är Rosa Glauca ...











...och Stanwell Perpetual....








Den gamla brunröda dagliljan (vildart) - Hemerocallis fulva - är trogen.... och visst är den väldigt vacker också?....

2 kommentarer:

  1. Ja, nu börjar de att blomma en efter en, både rosor, dagliljor, irisar och pioner.
    Du har ju så många fina nävor och rosor. Kul att få se dem i blom.

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  2. Men TACK snälla du för denna utmärkelse! =) Blir väldigt glad... och värmd långt in i själen. =) Jag ska göra mitt bästa för att försöka leva upp till detta fina...
    Grattis till dig också för att du fick den själv. Du är kanonduktig Nina! =)
    Hoppas ni mår bra alla!! STOR kram från lilla mig...

    SvaraRadera