Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

15 april 2008

Rensning först- och sen en underbar mäss- och familjehelg!

Efter tre intensiva show- och instrumentprovardagar på vår musikskola måndag-onsdag förra veckan var vi kompensationslediga torsdag och fredag.





Torsdagen ägnade vi åt trädgården. Äntligen kunde jag avsluta rensningen som blev avbruten när den plötsliga snön kom i påskas.

Åh, vad det var härligt att räfsa sig varvet runt & få bort alla gamla perennrester.
Det är underbart att nu gå och kika på allt nytt, grönt som dyker upp. Och förstås titta på allt nytt som blommar!


Torsdag natt reste vi upp till Stockholm. Höjdpunkten vid alla Stockholmsbesök numera är förstås att få träffa barnbarnet!!;-) Och det blev det mycket tid till.

Fredag kväll var jag på forumistmiddag medan make och svärson gick på gitarrkonsert. Vi kom alla kom hem vederkvickta till max! Jag efter en kvälls trevlig samvaro med ett fyrtiotal andra garden freaks!

Lördag ägnade jag och dottern åt trädgårdsmässan i Älvsjö - Nordiska Trädgårdar. Och kom hem nedtyngda av kassar med växter och annat för trädgården.



Jag åker inte upp till mässan varje år. Men det är kul att besöka den med några års mellanrum. Allra roligast är faktiskt att möta andra trädgårdstokar live. Jag blir nämligen ganska fort mätt på allt tingel tangel som bjuds ut. Men det fanns en hel del intressanta saker på växtsidan.

Jag köpte en hel del nytillskott till rabatterna. Bland annat en dubbel (fylld?) röd julros....






Och en låg Rhododendron som kommer att få limegröna blommor....

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du hade hittat till oss. Vilka fina växter du hade köpt på mässan. Den där rhododendron lät spännande lime gröna blommor. Har du något namn på den? Ha det bra soliga hälsningar från Carina

    SvaraRadera
  2. Hej Carina & välkommen hit!;-) Rhododendronen heter `Wee Bee´. Men... Det där med limegröna blommor... hm... Den ahr börjat att slå ut nu- och ok... lite limegröna längst in men vita ytterst... Men vackra blommor ändå.

    SvaraRadera