Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

28 april 2008

Knoppar brister...

Japp- nya knoppar brister varje dag. Men de här gör inte ett dugg ont... som de Karin Boye i sin dikt en gång syftade på, menar jag...;-)... Nä... alla nyutsprungna blomster är bara en fröjd att möta!

Idag var det bland annat den här vita narcissens tur - N. White Cheerfulness.

Först ut bland nävorna "brast" Geranium pheum Samobor - som varje år.... Trots "repris" blir man lika "nyhetsglad" varje gång!

Det har varit ännu en härligt varm dag idag. Och en ljuvlig kväll. Vi kom hem rätt sent efter ett rep. Men jag ville bara inte gå in! Satt länge ute och njöt på altanen medan solen gick ned bakom de nyutsprungna björkarna efter Helegån nedanför mig. Underbart!
Är ni lika knäppa som jag att ni faller för små Garden- prylar eller annan "blommig ögonfröjd"?!;-)
Jag gör det ständigt!
Och inte sällan följer dotter eller väninnor också upp det med dito-grejer som gåva nu o  då....
Här bara ett litet axplock ur min "samling".... Hm....

1 kommentar:

  1. Så långt en del växter har kommit hos dig. Mina brunnävor har än sä länge bara knoppar. Men det är klart, jag bor i ett stort blåshål...
    Visst följer det med alla möjliga konstiga saker hem.
    Det går inte att hejda det ibland. Suck!

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera