Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

12 mars 2008

Grisar, vårblom och boksortering

Jag fick presentkort på IKEA i julklapp. För att kunna köpa ett länge önskat vitrinskåp till min grissamling. På grund av sjukdom o annat har vi inte kommit iväg för att hämta det.

I helgen fick vi äntligen möjlighet att besöka IKEA och att sätta ihop det och sätta upp det på väggen.

Nu är grisamlingen på plats i det också.








Sorterade mina trädgårdsböcker häromdagen.

De tunga, otympliga - men ack så matnyttiga!- "uppslagsböckerna" står samlade så att det är lätta att nå.


Vid datorn har jag ställt "inspirations-böcker".










Övriga trädgårdsböcker står i bokhyllan under fönstret. Trädgårdslitteratur som jag hunnit samla på mig genom åren men som jag kanske inte läser i lika ofta.

Många vårblommor är nu i blom. Egentligen. Men det är mer sällan man hinner se dem i "ansiktet". Vädret är så grått, regnigt o trist. Blommorna vill helst bara sluta sig o  krypa ihop. Men en och annan solglimt har skymtat och gett ljus för att ge några bilder. Som den här på en randig krokus.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar