Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

12 januari 2008

Julplundring & Solnjutning

Måste berätta : Ojojoj & tyvärr! Jag fick faktiskt ställa in fröbeställningen till STA! Suck.... För mycket har hindrat mig de senaste dagarna för att jag skulle kunna hinna få iväg den & betalningen så de nådde fram i tid. (Måndag) Idag var ju för sent. Synd. För jag hade verkligen valt ut "godbitar". Bättre lycka nästa år.... Riddarsporre-fröna har jag ju att "roa" mig med. Och än finns tid att beställa mer ur kataloger.... ;-)
Ettåringar & grönsaker är det ännu mindre bråttom med. Där ska jag välja läääänge. Jag har redan sett en del nya spännande grönsaker i Impectas katalog.
Jag var mycket "restriktiv" när jag skulle ta fram julsaker för årets julpyntning. Ville inte vräka på i nymålade fönster & på nymålade väggar. Ändå åkte hälften av det tillbaka ner i källaren igen! Tyckte det blev alldeles för mycket. Jag som brukar vräka på med julsaker annars! ;-)
Idag på Knutdagen åkte förstås alla julprydnader bort igen. Julgranen klär vi "viktorianskt" med tätt, tätt av prydnader! Annars var det alltså inte så mycket pynt att ta ner idag.
Änglar är härliga! Jag kan nästan inte få för många. Visst är hon till vänster särskilt söt?
Den stora dörrkransen på ytterdörren hade jag i år också fyllt med spelande keruber..... Ska jag vara ärlig: Änglarna har jag lite svårt att skiljas ifrån när julen ska ut....

Men man behövde bara titta ut genom fönstret idag så kändes julplundring helt rätt! Därute var det idag nämligen rena vårsolen! Jag vandrade jättelänge ute i trädgården. Gjorde inget särskilt - utom att plocka upp en & annan kvist. Men bara känslan att gå omkring därute!! Åh jag fick vårkänslor! ;-)
Värst nu är att klara hålla fingrarna i styr! Jag vill börja rensa & feja i rabatterna! Fast jag vet att det bara skulle vara till skada!! Men oj vad det kliar i fingrarna nu!
Men nu känns & syns det i alla fall tydligt: vår i sikte & ljuset återvänder!
Snart, snart, snart dyker de små "dropparna" upp!

2 kommentarer:

  1. Men igentligen.. inte behöver du skiljas fårn änglarna bara för julen är över? Tycker nog att änlgar passar året runt. Din ängel till vänster är jättesöt! Hon har ett sådant härligt ansikte.
    Linda

    SvaraRadera
  2. Fniss Linda... nä... inte egentligen... Fast just dessa- jo. Men du må tro det sitte änglar både här & där hos mig!;-)

    SvaraRadera