Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

22 januari 2008

Fullmåne

I morse försov vi oss! Men lugn! Vi hann i tid till jobbet!;-) Fast frukost fick vi stå över. Usch. Sån´t förstör hela dagen! Men det underliga är att elev efter elev - både till maken & till mig - under dagen berättat att detsamma hänt dem i morse! Kan det vara fullmånen som påverkat oss....? ;-) Äsch nä - det tror jag förstås inte på allvar! Men lite fundersam blir man över att så många verkar ha drabbats av "sömnsjuka" just denna dag....;-)
"Sovbilden" är inte från morgonen!;-) Visar Nina i roll som revytant! Men rätt lämplig illustration till "sömnsjukan", va?...;-)...



Det är jättekul att få kommentarer till sin blog. Det tycker nog alla som har blog (... eller hemsida...). Via räknaren ser jag ju att det är många fler som besöker min blog än det är som kommenterar...


Jag är själv också rätt dålig på att skriva kommentar varje gång jag besöker någons blog. Jag gillar att surfa runt på vackra blogar & hemsidor med blommor, inredning och andra websidor med vackra ting & bilder. Men periodvids är jag verkligen kass på att ge mig tillkänna & skriva kommentarer. Jag hinner oftast inte med!

Och om jag redan sagt "åh vad fint!" en massa gånger så tycker jag det känns dumt att ännu en gång "kvittra" in en liknande kommentar. Om jag inte har nåt direkt nytt att komma med och/eller nåt nytt att reagera på. Nu och då kan man ju förstås skriva en "riktig" kommentar. Men inte varje gång. Om man inte har tid. Eller ord, tanke & åsikter för det....


Det räcker ju egentligen med nåt lite enklare - i "gästboksstil". Alltså inte en "formad" kommentar varje gång. Utan mer en liten "notering" om att man varit på besök. Helt enkelt........


Kanske också en "dagens point" - för ett specifikt inlägg, för en bild eller för blogen i stort om man vill det - 7 (av 10) points... och vad man ger "points-en" för....


Jag lovar att bättra mig & höra av mig på andras blogar! Åtminstone (blir nog rätt ofta!;-)...) med en sån där enkel "gästbokskommentar"!

Hoppas förstås att en eller annan gör nåt liknande här på min blog också nu & då!;-).....

1 kommentar:

  1. Visst är det fantastiskt med fullmåne. Det har vi haft ett par dar, men nu ligger dimman tät som ett lock. Men det är vackert i alla fall! Kameran gillar i alla fall det här vädret.
    Kram Randi

    SvaraRadera