Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

16 oktober 2007

Höst

Nu börjar jag känna igen hösten. Färgerna på bladen skiftar, kalla nätter och även dagarna lite småkyliga. Faktiskt skönt att känna att utesäsongen är avslutad och man kan ägna sig åt annat. Jag gillar hösten. Tycker om att krypa inomhus. Göra allt det där som man aldrig tar sig för när solen lyser. För att man då enbart vill gräva i trädgården. Eller bara njuta den....


Nu betyder ju inte övergång till innesäsong på något sätt att trädgårdsintresset falnar!
Nu ska jag:
Sortera sommarens bilder - eller bara njuta dem.
Börja att planera för nästa års trädgårdsprojekt.
Börja plöja frökataloger.
Det finns massor jag vill hinna göra under höst, vinter och vår!
Förutom allt som inte har med trädgård att göra & som också fått stå tillbaka under utesäsongen.

Tyvärr har vi haft en tråkig tid i "vår trädgårdsvärld" nu några veckor.... Alla Bonniers medier får nya hemsidor med ny lay out. Så även Allt om Trädgård. Storstrul på "vårt" forum för att inte säga katastrof! Ska inte räkna upp alla problem. Men stämningen som råder på forumet just nu är minst sagt melankolisk .... om jag uttycker mig milt!
Vi får väl avvakta & se vad som kommer att hända framöver....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar