Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

06 oktober 2007

Astrar ute och vitt inne....

Det har varit härligt solsken hela veckan. Och idag också. Trots förkylningar har vi hunnit med massor! Vi har gått ut och in i huset och fixat och avslutat både här och där.
Jag fick i veckan äntligen färdigt ett "projekt" som jag skjutit på in i det längsta... För det var så tråkigt (när det finns så mycket kul med inredning som jag hellre vill ägna fritiden åt!;-)...)..... Men jag var tvungen att bli klar med det före vintern...
Målning av ändträet på nya gavelspetsarna på huset plus entrétaket!
Nu är jag i alla fall såååå nöjd med mig själv att jag äntligen fick det gjort!;-)
Men vi hinner också njuta höstfröjd i trädgården "på vägen" när vi ilar ut & in....
Astrar är höstens stora blomsterglädje.
De vita kom först......


Sen kom de röda....











Och nu är också de olika blå och lila igång så att alla står i full blom. Det är ljuvligt!

Fortsatt handlar det alltså mycket om renovering & inredning av huset för oss.
Idag hade vi båda tid att ägna oss helhjärtat åt det senare.
Så här trång, mörk & murrig var vår hall förr...





Sen satte målaren igång...

Och idag fick hallen sin slutfinish av oss.
Nå... Ett draperi ska snart upp också & golvet ska göras vid....
Men idag satte vi i alla fall upp nya hatthyllan & skohyllan mm.
Båda hyllorna är inköpta på Ellos! De har faktiskt fått in en hel del fint i sitt sortiment.

Allt det vita skapar lugn.
Och plötsligt känns det som vi har fått
jättemycket utrymme i hallen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar