Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

12 augusti 2007

Sista dagen på sommarlovet

Sista dagen på sommarlovet idag. Och jag drog sista penseldraget för året. Det vill jag tro i vart fall!;-)
Annars har de varit mycket målning denna sommar för mig. Jag har målat yttertrappor och altanmur. Utsidan av fönster, ytterdörr och garagedörr. Det gjorde jag i början av sommaren.

Sen hade vi amerikanska nattgäster samt dotter med familj inklusive barnbarn boende här i sammanlagt tre veckor. Och åkte sen en vecka till dotterns familj ( Ekerö/Stockholm) och en vecka var vi därefter i Örebro hos svärföräldrar och vår son.

När vi kom hem forsatte jag målningsarbetet inomhus med elva garderober- elva små och elva större dörrar plus ram. Sen fortsatte jag med fyra dörrkarmar och ett skåp. Idag avslutade jag med att måla väggarna i vår gästtoalett.

Målningsarbetet var nödvändigt att få klart nu. Vi håller på och får renovering gjord i och runt huset. Det började med nytt yttertak. Sen badrum- som just är färdigt. Ska sen vidare till gästtoalett- utbyte av porslin och golv. Och senare ska resten av övervåningens övriga golv och väggar också få uppfräschning.

Det mesta görs av hantverkare. Men vi hade avtalat med dem att jag skulle måla väggarna i vår lilla toalett plus övervåningns snickerier själv. Och nu är det äntligen avklarat! Hurra!

Ok- visst har vi haft tid att ta hand om "det nödvändiga" i trädgården. Men särskilt mycket nytt har inte skett därute denna sommar... Dels var det det envisa regnandet som varade så gott som hela juni och juli.

Därtill alla renoveringsarbeten, gäster och resor. Det har verkligen inte blivit tillfälle till särskilt många trädgårdsstunder.

Tur att vi har altan med tak! Tack vare det har vi i alla fall kunnat ta paus där och få en liten njutningsstund med ögat nu och då i vart fall!
Och nu börjar vi alltså jobba igen i morgon. Naturligvis ska det bli vackert väder veckan som kommer! Nå- vi hinner nog njuta när arbetsdagarna är slut.... Och det tänker vi göra- var så säkra!!

1 kommentar:

  1. Oj, va du har jobbat hårt i sommar. Det var verkligen mycket målning.

    SvaraRadera