Våra Växter

Våra Växter
Klicka på bilden så kommer du till våra växtlistor - med bilder!

15 april 2007

Magnolior och buskflytt

Nu har våra jättestora Magnolior - M- soulangeana- börjat att blomma
och är som alltid magnifika!

Alla buskar och växter vi planerade att flytta har flyttats och alla frösådda plantor som skulle omskolas har jag också hunnit med att omplantera! Himmel vad jag känner mig duktig!;-)
Vi är supernöjda med vår lovvecka! Hunnit med allt vi föresatte oss att hinna få fixat - både ute och inne. Och ändå hunnit njuta av umgänge med vänner och njuta av trädgården och det vackra vädret. Efter denna "relexande" vecka känns det helt ok att börja arbeta igen. Inte minst när nu väderleksrapporten aäger att det ska bli kyligare igen i veckan som kommer. Och regna.....

1 kommentar:

  1. Hej Nina! Jag hittade precis hit via AoT. Jag älskar trädgårdsbloggar! :-) Ser att du har skrivit ett tag så det är en del att läsa ikapp! Visst är det underbart med Magnolia! Jag är så tacksam över att det stod en Magnolia på vår tomt när vi flyttade in!

    SvaraRadera